مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۳۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان انجام شد.

۳۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، سید مهدی رمضانی در نخستین جلسه ستاد سرمایه گذاری استان افزود: 263 میلیون دلار از مبلغ مزبور بدون افزایش تعهدات و تضمین های دولتی و 45 میلیون دلار آن با افزایش تعهدات انجام شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته حدود پنج هزار نفر به مرکز خدمات سرمایه گذاری مراجعه کرده اند و خدماتی از قبیل مشاوره، ثبت شرکت، روادید، اقامت و پروانه کار به آنها ارائه شده است.
وی همچنین خواستار شناسایی و به روز رسانی فرصت های سرمایه گذاری استان شد و گفت: این فرصت ها باید توسط دستگاه های اجرایی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی معرفی شده و فرصت های جدید سرمایه گذاری در استان نیز باید شناسایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از سرمایه های داخلی گفت: علاو بر سرمایه های خارجی، در استان نیز سرمایه و پول سرگردان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت توسعه بیشتر سرمایه گذاری را به دنبال خواهد داشت.
محمدمهدی مروج الشریعه با اشاره به حجم بسیار نقدینگی در استان اظهار کرد: استان خراسان رضوی جزو استان هایی است که گردش نقدینگی بسیار در آن وجود دارد که باید به این حوزه ورود پیدا کرد و آنها را به سوی تولید هدایت و مدیریت نمود.
وی با تاکید بر عدم تمرکز به چند نقطه خاص در استان برای سرمایه گذاری گفت: در شهرستان های کوچکتر نیز ظرفیت های بسیار برای سرمایه گذاری وجود دارد که کمتر به آنها توجه شده و نیاز به توجه، شناسایی و معرفی دارند.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی وارد شد افزود: از کشورهای همجوار خود نیز باید ارزیابی عمیق تری داشت زیرا ظرفیت آنها نیز در بخش سرمایه گذاری بیشتر است و ما از آن استفاده بهینه نکرده ایم.
وی بیان کرد: مشکل اقتصادی، راه حل اقتصادی دارد و در این زمینه باید از چهره هایی که می توانند از ظرفیت های استان استفاده کرده و سرمایه های داخلی را جمع آوری کنند استفاده کرد.
وی همچنین خواستار اعتماد سازی و امنیت اقتصادی بیشتر در این حوزه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.